Är den häftiga matchen en given succé?

Nästa tisdag spelar SHL-klubbarna Linköpings HC och Karlskrona HK en träningsmatch i Borohallen, Landsbro. När Boro lyckades få den här matchen var första tanken att det är en supergrej.
Men har klubben marknadsfört händelsen tillräckligt? Knappast. Visst syns det på deras hemsida och visst har jag sett någon affisch här och var. Det är bra, men det bör nästan tryckas upp i folks ansikten.
För faktiskt, även att det känns som en grymt rolig match att se, så är det ingen given succé – publik- och intäktsmässigt.

Nu går inte de här två matcherna att jämföra rakt av, då det i LHC och KHK faktiskt finns minst en spelare i vardera lag som har Boro som moderklubb. Men. I fjol hade Vimmerby ett liknande evenemang. Då möttes Örebro och Karlskrona i Tigerkulan. 300 personer hittade till Vimmerby Ishall och klubben gjorde totalt en minusaffär.
Matchen var en förlustaffär för oss ekonomiskt, säger Vimmerbys sportchef Daniel Stolt i ett meddelande.

Boro/Vetlanda har ytterligare några dygn på sig att marknadsföra sin match.
Klubben har en mycket bra möjlighet att locka folk, framförallt med tanke på att Joseph Jonsson återfinns i Blekingeklubben och Anton Karlsson hos östgötarna.
Ta nu chansen och se till att i alla fall alla vet att den faktiskt ska spelas.

Kommentera artikeln

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Du kan använda följande HTML-taggar och -egenskaper:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>